2021-10-11 13:19:34

PIRLS 2021

PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole.

Ove školske godine naša je škola uključena u PIRLS tj. u istraživanje čitalačke pismenosti učenika petih razreda (bivši četvrti). Nositelj istraživanja  u RH je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje. Sudjeluju učenici iz 60 zemalja svijeta.Prema postignutom rezultatu iz 2011.god. RH se nalazi na 8. mjestu.  

Čitalačka pismenost u PIRLS-u odnosi se na sposobnost razumijevanja i upotrebe pisanih jezičnih oblika koje neko društvo zahtijeva ili kojeg pojedinci cijene. Ona također podrazumijeva sposobnost razumijevanja različitih vrsta tekstova, kao i čitalačke navike i stavove koji potiču čitanje tijekom života. Mladi čitatelji mogu razumjeti različite vrste tekstova te čitaju kako bi učili, sudjelovali u čitalačkim aktivnostima u školi ili u svakodnevnom životu te čitaju za zabavu. 

 Svrhe čitanja i procesi razumijevanja temelj su PIRLS-ove pismene procjene čitanja s razumijevanjem. Istraživanjem PIRLS procjenjuju se dvije sveobuhvatne svrhe čitanja za mlade čitatelje u školi i izvan nje: doživljaj književnog djela te prikupljanje i primjena informacija. Usto se procjenjuju i četiri procesa razumijevanja: pronalaženje izričito iskazanih informacija i prisjećanje na njih; neposredno zaključivanje; interpretiranje i povezivanje pojmova i informacija; preispitivanje i procjenjivanje sadržaja, jezika i tekstualnih elemenata.

 

https://www.ncvvo.hr/medunarodna-istrazivanja/pirls/

 

https://www.ncvvo.hr/wp-content/uploads/2015/12/Prezentacija-PIRLS-2011..pdf

 

https://www.youtube.com/watch?v=pVchWyJpHLE

 


Osnovna škola Strahoninec